.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقال آنفلوانزای خوکی با دست دادن و روبوسی

اجتناب از تماس نزدیک با افراد مبتلا به آنفلوانزای نوع A و پرهیز از دست دادن و روبوسی با این افراد، می تواند از انتقال این بیماری به دیگران جلوگیری کند.

به گزارش مهر، رعایت نکات بهداشت فردی از جمله استفاده از دستمال هنگام سرفه و عطسه ، شستن مداوم دست با آب و صابون به ویژه روبروسی کردن مبتلایان به ویروس آنفلوانزای نوع A در پیشگیری از ابتلا به این بیماری موثر است.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا دو سال آینده تعداد مبتلایان به آنفلوانزای خوکی به 2 میلیارد نفر می رسد. این در حالی است که آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت از تعداد مبتلایان به این ویروس در کشورمان تا روز پنجشنبه 61 نفر بوده است.

دکتر کامران باقری لنکرانی، وزیر بهداشت نیز پس از بازگشت از نشست اضطراری قاهره که با حضور وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی برگزار شده بود، از ورود 700 میلیون دوز از واکسن آنفلوانزای نوع A تا پایان دی ماه امسال خبر داد و گفت: به دلیل اینکه برای هر نفر تزریق دو دوز لازم است در نتیجه این میزان واکسن برای 350 میلیون نفر خواهد بود.
نکته ای که موجب گمراهی مردم از تشخیص آنفلوانزای خوکی می شود این است که بعضا این بیماری با آنفلوانزای فصلی اشتباه گرفته می شود. در صورتی که طبق نظر کارشناسان، آنفلوانزای فصلی 5 تا 10 درصد مردم را مبتلا می‌کند. در حالی که قدرت انتقال آنفلوانزای خوکی 22 تا 33 درصد است. از طرف دیگر آنفلوانزای فصلی در افراد مسن و خردسالان بروز می ‌کند این در حالی است که آنفلوانزای خوکی اغلب نوجوانها را درگیر می‌کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 11 مرداد 1388
مگر از عربستان پاک برنمی گردند ؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.